HOME

AREA STUDENTI

Bacheca-Notice Board
  • XX Ciclo 2005/2006
  • XXI Ciclo 2006/2007
  • XXII Ciclo 2007/2008
Collegio docenti
  • XX Ciclo 2005/2006
  • XXI Ciclo 2006/2007
  • XXII Ciclo 2007/2008
Pubblicazioni Collegio e studenti
  • XX Ciclo 2005/2006
  • XXI Ciclo 2006/2007
  • XXII Ciclo 2007/2008
Doctoral thesis in Math Education in Italy and abroad

 

Dottorato di Ricerca

 

"Storia e Didattica delle Matematiche, Storia e Didattica della Fisica, Storia e Didattica della Chimica"

"History and Mathematics Education, History and Physics Education, History and Chemistry Education"

 
Università degli Studi di Palermo
 
C.I.R.E. (Centro Interdipartimentale Ricerche Educative)
 
Coordinatore del Dottorato: Prof. Filippo Spagnolo:spagnolo@math.unipa.it

 

I temi di ricerca riguardanti il dottorato:

1. La Storia delle Matematiche, I fondamenti delle Matematiche e la Didattica delle Matematiche.

2. La Storia della Fisica, la Didattica della Fisica.

3. La Storia della Chimica, la Didattica della Chimica.

 

  Tesi di Dottorato in Didattica delle Matematiche e della Fisica con Università consorziate con il Dottorato di Palermo

Doctoral thesis in Math Education and Physics Education linked with Doctoral course of Palermo

2003

Conceptions if pupils about an open historical problem: Goldbach's Conjecture. The improvement of mathematical education from a historical view point. 

University of Bratislava

(Quaderno 12 Doctorat's Thesis)

Aldo Scimone  

2004

Teachers' convintions on Mathematical Infinity

University of Bratislava

Versione Italiana                                       English Version

Silvia Sbaragli

2006

The role of emotions as transmitted by the use of cartoons and games in constructing milieu in negotiating mathematical  knowledge in primary and lower secondary schools

University of Bratislava

Claudia Sortino

2006

Embodiment and a-didactical situation in the teaching-learning of the perpendicular straight lines concept

 University of Bratislava

Gianna Manno

2006

The concept of variable in the passage from the arithmetical language to the algebraic language in different semiotic context

University of Bratislava

English and Italian Version

Elsa Del Pilar Malisani

2006

Educational reconstruction of the physics content be thaught and pedagogical content knowledge implementation by using information and communication technologies

University of Bratislava

Claudio Fazio

 

 

 


Torna alla pagina del GRIM:

Logo Ph.D "Storia e Didattica" realizzato dal dott. Ing. Francesco Di Paola